중앙대학교 대학원

로고

로고
공지사항
2022학년도 겨울학기 연구성과지원금 신청 안내 [2023.2월 졸업예정자, 수료예정자(석사) 대상]
작성자 관리자 작성일 2023-01-20 조회수 2047
첨부파일 [[필수] 신청서 양식 - 국문.hwp]
[[Mandatory] Application form - Eng.hwp]
[[선택] 제 1저자 확인서.hwp]

2022학년도 겨울학기 연구성과지원금 신청 안내


2022-겨울학기 연구성과지원금 대상자는 2023년 2월 졸업예정자(석사, 박사) / 수료예정자(석사) 입니다.

대상자는 신청서를 작성, 출력하여 각 학과에서 학과장님 서명을 받으시고, 관련 서류와 함께 302관 210호
대학원연구기획팀으로 방문제출하시기 바랍니다.
 ※ 안성캠퍼스는 학과를 통해 행낭 우편 제출 가능

◎ 접수기간 : 2023.1.25.(수) ~ 2023.2.6.(월)

◎ 논문출판일 : 2023.1.1. ~ 2023.2.5.

  * 오프라인 출간 완료일 기준. 온라인만 출판되는 경우 온라인 출간 완료일 기준.​

 

1. 신청자격

  가. 2023학년도 2월 졸업예정자(석, 박사) 및 수료예정자(석사)

   ※ ​졸업생, 휴학생 지원불가.

   ※ 2023학년도 1학기 재학예정 및 연구등록(박사)생은 1학기 접수기간(2023년 7월)에 신청.​

 

  나. GRS(舊성적우수장학금), 연구조교A, CAYSS, 대학원생지원장학금, GPF 등 장학지원을 받아 출판된 논문 및 동문회장학금 수혜논문은 신청할 수 없음

   ※ 신청하는 논문 기준으로, 장학수혜자 외의 공저자인 경우에도 신청 불가

 

  다. 신청자 본인이 제1저자여야 신청 가능
   ※ 단, 본 대학 재직중인 교수가 1저자이며 신청자 본인이 교신저자인 경우 제1저자 확인서 제출​

 

  라. 한 학기 단위 3편까지만 신청 가능

 

  마. 논문발간일 : 2023. 1. 1.~ 2023. 2. 5. 중 “오프라인 출판이 완료된 논문”에 한함

​   ※ ​온라인만 출판되는 논문의 경우 온라인 출판완료 기준    

 

2. 신청기간 : 2023.1.25.(수) ~ 2023.2.6.(월)​

 

 

3. 지원 금액 : 50만원 ~ 150만원

 ※ 4단계BK21 참여대학원생 : 50만원 ~ 200만원

 ※ 2월 말 지급 예정

 ※ 연구비 지원 사사가 포함된 연구 실적의 경우 50%만 지원

 ※ 2022.10.1.기준 BK21사업 참여대학원생을 대상으로 IF(%)에 따라 추가 지급 가능​

 

4. 지원 기준

 *  별표는 4단계 BK21사업 참여대학원생을 대상으로 함(참여여부 판단 기준일자 : 2022.10.1.)​ 

\"\"

 

5. 제출서류

 

  가. 연구성과지원 신청서 1부

   ※ BK21사업 참여여부(2022.10.1. 기준) 표기 필수

 

  나. 연구실적(원본, 별쇄본, 사본 중 택 1)

   ※ 출판된 논문만 지원가능 (2023.1.1.~2023.2.5. 중 출판이 완료된 논문)

     ★ “오프라인 출판”이 완료되어 권/호수가 확인가능한 논문만 지원 가능함.

     ★ 오프라인 출판이 완료되지 않은 논문은 출판 후, 다음 학기에 신청

​     ★ ​온라인만 게재되는 논문인 경우, 신청서에 온라인 게재일과 사이트 명기

   ※ 중앙대학교 소속이 반드시 실적물에 명기되어 있어야 함.(온라인 상 대표신분도 확인)

 

  다. 제1저자 확인서 1부(공동연구 교수 1저자, 신청자 본인은 교신저자일 경우)

 

  라. 본인 명의의 통장사본 1부 (해외 은행 불가)

 

6. 신청방법

 

학생들은 연구성과지원금 관련 서류들을 출력하여 학과에서 학과장님 서명을 받고, 302관 210호 대학원연구기획팀으로 방문제출하여주시기 바랍니다

학과 연락처 확인: graduate.cau.ac.kr/2018/department02.php

 

※ 신청서 작성 및 관련서류 출력 → 학과에서 학과장 서명 → 대학원연구기획팀(302관 210호) 방문 제출

 

7. 문의

 

1) 각 학과 사무실 문의

2) 대학원 교육지원팀 조성호 주임 (☎) 02-820-6323 / coshacoo@cau.ac.kr

 

2022.1.20.

 

대학원교육지원팀

 

 

 

The Announcement of Application for Research Achievement Grant for 2022 Winter semester

 

Applications for the 2022-Winter semester are scheduled to graduate in February 2023 (Master, Doctor) / Scheduled to complete (Master). 

 

Fill out and print out the application form, obtain the signature of the head of each department, and submit the Graduate Research Planning Team at 302 Building 210 Room with related documents. 

 ※ Anseong Campus can submit mail or e-mail through the department.

 

Reported date 2023.1.1.~2023.2.5.

(Application Period 2023.1.25.(Wed) ~ 2023.2.6.(Mon))

 

1. Qualification to apply

 

 A. Those who are scheduled to graduate in Feb 2023 (Master, Doctor) and those who are scheduled to complete (Master)

  ※ Graduates, Student on a leave of absence are not eligible.

  ※ Students scheduled to attend the first semester of 2023 and registered for research enrollment (Doctor) apply during the first semester (July 2023).​​

 

 B. Unable to apply for any thesis published with scholarship support, such as GRS (Scholarship for excellence in grades), Research Assistant A, CAYSS, Graduate Student Support Scholarship, GPF, etc.

  ※ Unable to apply on the basis of the thesis applied, even if the contributor is other than the recipient of a scholarship.

 

 C. First author
  ※ However, if one collaborated with the professor at this university, the first author, excluding the professor, should submit a confirmation form for the first author.​

 

 D. You can apply for up to three thesis per semester.

 

 E. The date of publication of the thesis: Jan 1st, 2023~ Feb 5 ,2023 for the published thesis only.

 

2. Application period: 2023.1.25.(Wed) ~ 2023.2.6.(Mon)​

 

​3. Support amount: 500,000 won to 1.5 million won
 ※ payment date is scheduled in end of February, 2023
 ※ Only 50% will be supported, limited to the research performance results including a research fund.
 ※ Additional payments can be made to graduate students participating in the BK21 project(from 2022.10.1.) according to IF (%)​

 

4. Support Criteria

\"\"

※ Refer to the support rules attached for the details such as application qualification.

* As of October 1, 2022, additional payments can be made to graduate students participating in the BK21 project according to IF (%)

 

5. Submission documents

  A. The application for research results support.

 

  B. Research performance (Choose one between Original, Sub-printed, Copy)

  ※ Only published thesis can be supported.

  ★ Only papers that have been published offline can be supported.

  ★ Please apply for a thesis that has only been published online and has not been published offline in the next semester.

(The thesis available for this month is published from Jan 1, 2023 ~ Feb 5​, 2023 for the published thesis only.)

  ※ If the thesis is published only online, the date and site of the application should be listed.

  ※ Chung-Ang University should be listed in the results.

 

  C. 1st author confirmation (submit only if the applicant is not a professor but a first author)

 

  D. A copy of your bank account

 

6. Application method

 

Students should print out the documents related to the research achievement support fund, obtain the signature of the head of the department, and submit them to the graduate research planning team at Room 210, Building 302

​ ※ Anseong Campus can submit mail or e-mail through the department.​

 

department contact: graduate.cau.ac.kr/2018/department02.php

 

7. Contact: Contact each department office/ Graduate Support Department 

(☎ 02-820-6323 / coshacoo@cau.ac.kr)

 

2023. 1. 20.

 

Office of Graduate School​